dilluns, 7 de juliol de 2008

The History Boys



Aquest matí he començat el curs de l'escola d'estiu Rosa Sensat que consisteix en anar als matins als cinemes Verdi Park a veure una pel·lícula relacionada amb el concepte de "l'escola democràtica", que és l'eix central d'aquest any de l'escola d'estiu.

He arribat tard després de situar-me en el carril incorrecte com és habitual en mi pels volts d' Alfons X i haver de baixar per fer una mica més de volta de l'habitual, per acabar-lo deixant al pàrking de Joanic i caminar depressa cap als cinemes.

Un cop allí el moderador o dinamitzador del curs estava llegint un text relacionat amb el concepte en qüestió, i la meva panxa li fotia canya, quin mal, redéu!! Fins i tot he pensat en marxar del mal que tenia, però llavors ha començat la pel·lícula i pintava bé: Anglaterra, any 1983, comença sonant "Blue Monday" de New Order, amb aquells acords electrònics (jo ja m'entenc), que m'ha fet recordar la pel·lícula "24 hour party people". I en versió original com és habitual ja als verdi, així que era un bon reclam ( he pensat, situa't per quan vagis a Anglaterra d'aquí un mes, tot i que Yorkshire em sembla diferent a Hampshire).

La pel·lícula està prou bé. Posa en confrontació dos estils de professor, sobretot els conceptes d'orientació cap als resultats o orientació cap a l'aprenentatge significatiu, aquest darrer amb un fruit més personal però potser no adequat pel sistema d'avaluació (anglès, en aquest cas).

És que resulta que, després del film, hi havia una miquetona de debat entre els que érem allí, que n'érem uns quants, i llavors m'han vingut les paranoies d'estudiant tímid de tota la vida...Que si ara m'assenyalarà amb el dit i dirà "tu!!" i em quedaré en blanc, que es crearà un silenci que m'envaïrà l'estómac (que avui, pobret, ja estava del tot envaït per altres motius), i tots aquests pensaments...Finalment s'han fet vora les 12:00 i ja s'ha donat per concluida la sessió d'avui, i jo i la meva panxa hem obviat que en dos quarts d'hora havia de ser a Mundet per fer l'altre curs. Hi havia altres prioritats aquest matí!

 
ir arriba