dilluns, 22 de setembre de 2008

Ja tinc entrades!/Tarda a Terrassa

Bé, ja tinc dues entrades per anar a veure l'Amy MacDonald a Terrassa el proper dia 16 d'octubre (s'ha canviat la data!). Es veu que n'Amy ha cancel·lat el concert que tenia programat a Madrid així que el concert de Terrassa serà l'únic que farà a l'estat espanyol. He fet bé d'anar-hi avui...

He sortit de casa cap a les quatre i poc de la tarda, tenint en compte que plovia i calculant que potser a la Faktoria d'arts de Terrassa obririen cap allà les cinc, em semblava l'hora correcte. Portava jo el meu paperet amb les indicacions anotades per arribar-hi que dona la mateixa pàgina web de la Faktoria (on no he sabut trobar cap horari d'atenció al públic). A l'alçada de la sortida 17 de la C-58 però apareix un cartell rere uns matolls que em diu quela rambla està tallada, i proposa un recorregut alternatiu. No obstant no li he fet cas i he seguit tossut a per la sortida 21, la de Terrassa centre. Un cop a dins, l'evidència de la rambla Egara tallada em fa buscar un pla alternatiu...He aparcat al pàrquing de la plaça del progrés. Després intuïtivament m'he mogut cap a la rambla, l'he creuada, i he intentat seguir les indicacions per cotxe però a peu. Al cap de poc he trobat una indicació cap a l'Ajuntament i l'oficina de turisme, i he anat a preguntar: resulta que ho tenia a tocar! Una noia molt amable m'ha atès i m'ha donat un plànol que utilitzaré el proper cop que hi vingui.
Val, sóc davant la Faktoria d'Arts del carrer de la Rasa, i la persiana metàl·lica està mig baixada. Aaaai!! Per què això? O obert, o tancat, però no em feu dubtar...Truco al meu cosí per fer temps a veure si obren mentrestant, però res. Vaig a un caixer a consultar el saldo (quasi m'han de recollir de terra, aviat hi haurà restriccions), i des del caixer observo com un home gosa entrar a la Faktoria. Quan jo he acabat de fer les meves operacions, l'home surt. Li pregunto si sap si està obert, i em diu que "a dalt les escales hi ha un despatx, potser t'atenen". Entro, pujo i pico al despatxet. Li pregunto al noi que surt si està obert i em diu que no, però que igualment, què vull. Entrades. De qui? AmyMacDonald. Cap problema, passa.




Reproducció molt petita de part de l'entrada





Bé! Les podré comprar. És aquest noi amb barba i que en fa dos com jo (tampoc és difícil) amb qui comentem la cancel·lació del concert de Madrid, el fenòmen que ha suposat aquesta escocesa de 20 anys, que si jo la vaig conèixer a Anglaterra i els teus amics holandesos te'n van parlar, que com s'ho farà per omplir un concert amb un àlbum (em diu que té molt bones versions, li dic que he sentit alguna cosa gravada en directe al mateix pub on varen debutar els Oasis, el King Tut's*, el qual vaig visitar quan vaig estar a Glasgow fa dos anys). El noi tot preocupat per si els que han comprat les entrades presencialment no s'assabentaran del canvi de data (perquè a les entrades posa el 15; a la web avisa que és el 16). També m'ensenya el sobre amb les que els queden: no n'hi ha més de 15, màxim 20. No havia estat mai en aquest lloc, de fet crec que és la tercera ocasió que visito Terrassa (la primera per anar a sopar a casa l'excantant del grup que vaig tenir, la segona i durant una setmana quan vaig treballar-hi en una escola). La Faktoria em sembla un lloc interessant, un lloc d'aplec del jovent (dins el qual m'incloc, òbviament). Li pregunto si no és massa petit i em diu que s'obren unes portes (les assenyala) i que la sala és tot junt, màxim unes mil perones. Concert íntim doncs! A veure si podrà caure una fotografia amb ella o un disc signat! Ja es veurà. He aconseguit autògrafs més difícils.


Acabem la conversa i surto tot cofoi a retrobar el meu cotxe (que la noia de l'oficina d'informació m'ha encerclat al mapa - bé, ha encerclat la plaça on hi ha el pàrquing que conté el meu cotxe que aviat em contindrà a mi). La rambla Egara esta en obres pel nou metro, i em recorda la rambla de Sabadell (allà amb l'afegit que hi han trobat restes arqueològiques que han paral·litzat les obres).


Ara només falta trobar la sortida cap a Barcelona, i la meva intuïció no funciona tan bé com abans. Em fa por posar-me a la Rambla de baixada per les obres, així que vaig a buscar alguna avinguda que em resulti gran. Vaig tirant i tirant, i trobo una indicació cap a l'estació de RENFE, i com que ho conec de quan vaig estar a l'escola, hi vaig, i segueixo llargues avingudes fins que trobo un "totes direccions", i per uns moments tinc un dejà vi o com s'escrigui i ems embla que estic agafant el mateix camí que feia l'autobús quan anava a Les arenes-La grípia aquell març de 2007 (un dia faré un post sobre les meves experiències i sensacions com a professor a l'escola pública). Finalment i després d'un "Altres direccions" inquietant, arribo a una rotonda on assenyala C-58 Barcelona. Ue! Ja estem en el bon camí. Giro per un lloc incorrecte (tampoc massa ben indicat) i veig que no puc prosseguir el meu camí cap al trencant que duu a la C-58, perquè una filera de cotxes m'ho impedeix. Retrocedeixo, torno a fer la rotonda d'abans, ara provo el següent a l'esquerra a veure si aquest em permet girar. Sí, ja està, ja hi sóc, tard o d'hora apareixerà la C-58. Tard o d'hora...Tard... Crec que he fet una volta impressionant, un tour turístic improvisat per la capital mundial de l'hoquei herba. Qui llegeixi aquest post i sigui de Terrassa (tinc la constància que hi ha algú), pot riure quan vegi el plànol i el trajecte.






Vermell: recorregut d'arribada. Verd: recorregut de tornada. Intermitent: a peu.



De tornada hi ha retencions però jo ja estic feliç amb les dues entrades (finalment el meu cosí s'hi apunta) pel dia 16.



*Xitus al King Tut's, Glaschu (Glasgow), juliol 2006

5 comentaris:

Núr ha dit...

Jo no sóc de Terrassa, prò no puc veure el mapa, així que... si ho pots arreglar! ;)

Espero que vagi de conya el concert, perquè si és reduïdet, segur que encara serà més impactant!

Petonets!

Núr ha dit...

Collons! Ara veig les fotos i tot!

Per cert... Així que tu també ets petitet, com el XeXu... hihihihi

Xitus ha dit...

Ei Núr! Doncs sí, faig 1.70 sóc petit. El mapa es veu petitó també però més o menys es pot veure una línia que s'enfila antinatura cap amunt i la dreta.

El concert pinta molt molt bé.

PS-Per cert has vist el meu gorret a lo Lluís Llach? jeje és del Manchester City, me l'havia comprat a Manchester feia uns dies.

instints ha dit...

déu ni do aleix la volta que has fet. Però tranquil, que segur que no ets l'únic que dónes voltes, jo cada cop que vaig a un lloc desconegut o mig conegut sempre dono més voltes de les que hauria de donar. Que vagi molt bé el concert, ja ens explicaràs eh?

Petonets!!!

Nits ha dit...

Béeeeeee, m'alegro que ja tinguis les entrades.
Ja explicaras, ok? Mooooooolta sort, disfruta'l a tope :P

 
ir arriba