dilluns, 3 d’agost de 2009

Aires coneguts, aires nous

He tornat a Barcelona avui directe del poble on vaig des de ben petit, Sant Jaume de Llierca, a la Garrotxa, això sí, fent escala a Sabadell per motius de feina. Vaig marxar el dissabte cap a terres garrotxines amb la novetat d'anar-hi pel túnel de Bracons, que redueix -segons m'han dit- el trajecte en 40 km i permet arribar-hi via Vic. Jo vaig trigar el mateix, segurament perquè de pujada només hi ha un carril i em va tocar un cotxe davant que anava molt lent, i me'l vaig empassar des de l'entrada als túnels fins la sortida d'Olot... Sembla que la novetat del túnel m'ha fet gràcia i, a ritme de Dire Straits, l'he passat 4 cops en dos dies (dissabte d'anada, ahir per anar a visitar Manlleu i tornar, i avui de baixada).

Si mai passeu per Sant Jaume de Llierca, un poble que passa inadvertit, podeu gaudir-hi d'una bona estona de calma anant cap al riu Fluvià pel camí que comença al "meu" carrer. A l'esquerra us queda Santa Magdalena, on sempre és agradable pujar (es veu que ara li han posat una senyera!).

Aquest cop vam triar per anar cap al riu i la "piscina" fluvial pel camí dels horts, per on el Misto pot campar lliure.

Per arribar a l'espai amb la bassa natural d'aigua que cau del torrent, cal creuar el riu Fluvià, d'on ens quedem amb la ja clàssica vista, aquest cop ben solejada.

Ja som a la "piscina", on la novetat aquest cop són uns cartells que diuen "gossos no". Si el Misto és la mar de tranquil·let...Ehem! És un espai on anar a llegir, banyar-s'hi (si es té tolerància a les aigües fredes), estar-hi en calma...


Creuem enrere el riu per agafar el camí que el voreja, fins enllaçar amb les masies i pujar cap al nucli urbà altre cop, a l'alçada del magnífic camp de futbol de gespa natural (segurament un dels millors camps de tercera territorial). Pel camí deixem estanys romàntics abandonats...I noves vistes de Santa Magdalena.


Diumenge al vespre hi ha ganes de visitar entorns que queden molt a prop amb Bracons, i amb un cop de cotxe (Sant Jaume - Manlleu 40m.) ens hi posem. Abans d'arribar faig un cop de volant espontani cap a Sant Hipòlit de Voltregà, no sé, em feia il·lusió!!

Aquí hi ha la plaça d' Anselm Clavé, amb un gatet que no es movia de la seva peana ni a la de tres!

Després, la visita a Manlleu, que em sorprèn molt positivament, especialment la seva plaça.


Em quedo enamorat d'algunes façanes ...;)

I vull quedar immortalitzat amb la plaça de fons. Hi ha petits racons que m'agraden molt, de Manlleu. Per acabar, vaig a buscar un referent pels que seguim el futbol, de la categoria que sigui.

No vull acabar el post sense recordar la conversa intensa de dissabte al vespre entremig d'uns carrers d'Olot ben bé desèrtics...

6 comentaris:

caterina ha dit...

Abans per desconnectar ho feia això d'anar-me un cap de setmana a la casa de camp. En aquests casos m'agrada el camp; un dia, dos, una setmana com a molt, després trob a faltar la ciutat :P Les fotos són molt xules i aquella del camí, fa ganes passejar-hi. En Misto s'ho deu haver passat d'allò més bé!

Quan vaig ser a Bcn vaig estar a res de no comprar-me la bandera de l'estelada però no m'hi cabia i ara em sap greu. //*//

XeXu ha dit...

Ja veig que fas país, em semblava que estava sentint un capítol de Catalunya des de l'aire, però més en conya, és clar.

Markys Flanagan ha dit...

ains, ja només les fotografies em porten imatges de pau i records d'estius passats... salut!

instints ha dit...

Quina visita més xula Xitus!! jeje, m'ha fet molta gràcia que passegessis per aquestes contrades (antigues meves). Doncs al costat de la plaça, no sé si ho vas veure, en un carrer que hi va a parar, hi ha una escola, és on he estat treballant tot l'any!!!
Saps que aquesta plaça a l'hivern es converteix en una pista de gel? sempre està ple.
Sta Magdalena no ho coneixia, gràcies per la guia, per les vistes no m'ho puc perdre!!!
Petonets guapo!!!
Per cert, vaig veure el vídeo del cole. Quina festa i que xula!! la veritat és que us ho vau currar molt. Si haguessis vist la que vam fer al nostre cole...

ddriver ha dit...

ho estas veient??? 0-4 de moment joder, he estat a punt de comprar una entrada per anar avui a Goodison Park i menys mal que al final no

Núr ha dit...

Quina escapadeta de cap de setmana més maca, sí, senyor!

En primer lloc, en Misto és guapíssim!!! :D

En segon lloc, no conec cap lloc de què has parlat, prò les fotos són ben maques! I la passejadeta per aquests indrets sembla tan relaxadeta i tranquil·leta... :)

 
ir arriba