dimarts, 20 d’octubre de 2009

Milà, 3r cop (prèvia)


El proper cap de setmana (24 i 25 d' octubre) visitaré la ciutat de Milà per tercer cop a la meva vida. El motiu no és altre que l' "Operació al dente", el nom que li hem posat amb els amics a aquesta sortida. Per posar-vos en situació, us diré que l'any passat vam fer l' "Operació Rombe", en fer una escapada a Tolosa de Llenguadoc. El que hi ha darrera d'aquestes operacions no deixa de ser un motiu que a més d'un/a no li dirà res...El futbol internacional. Sí, tots tenim les nostres manies i a mi m'agrada el futbol, i m'agrada el futbol internacional.

L'any passat, en un viatge que no va gaudir de post, vam desplaçar-nos en cotxe amb dos amics fins a Tolosa de Llenguadoc per veure el partit de la Ligue 1 entre l'equip local i l'Olimpique de Marsella, i de pas, visitar la bonica ciutat capital occitana.

Enguany anem a veure l'Inter de Milà-Catània, al Giuseppe Meazza. El mal joc del Milan i la presència d'Eto'o a les files neroazurres ens han fet decidir.

El passat abril i de forma improvisada vaig fer el que vaig anomenar l' "operació Braveheart" quan, tot sent a Glasgow, va sortir l'oportunitat de presenciar el Celtic-Falkirk a Celtic Park.

Però bé, tornem al "dente" actual, i les experiències prèvies milanistes. El 1994 jo tenia 13 anys, i vam anar de viatge amb els meus pares a la fantàstica illa de Sardenya. Allí teniem com a veïns uns italians de Milà, amb qui els pares van fer amistat, i ens van convidar l'any següent a casa seva. Així doncs, vam aprofitar per fer Itàlia de Roma fins a Milà passant per Florència, i un cop allí allotjar-nos a casa seva i també passar uns dies prop dels Alps amb ells. Al 95, jo en tenia 14 jeje i per mi tot allò era molta novetat (sempre havia desitjat posar els peus als Alps i a Suïssa, cosa que vam fer només a la bonica població de Locarno, al Ticino). També va ser quan vaig començar a absorbir l'idioma italià de forma important. En aquella estada a Milà, vaig poder realitzar un petit somni per qualsevol amant del futbol: entrar a San Siro, l'estadi del Milan i l'Inter (també anomenat Giuseppe Meazza), i visitar els evstidors, la sala de premsa, i fins i tot trepitjar la gespa, poder arrencar-ne un bri, asseure'm a les banquetes... Val a dir que en aquells moments, el nebot dels nostres amics italians era un jugador del primer equip del Milan, un defensa anomenat Stefano Nava que gaudia de pocs minuts de joc.

El 1999 aquesta parella en edat de jubilació van venir a visitar-nos a Barcelona, s'hi van estar una setmana. Va servir per mantenir el nivell d'italià i posar-lo en pràctica, tot i que mentrestant i gràcies a la televisió per satèl·lit jo ja havia fet els deures.

El 2004 vaig ser jo qui va decidir agafar un vol cap allí i estar-m'hi durant una setmana al desembre. A part de la visita a Venècia i Verona així com altres ciutats, el que recordo d'aquells dies és les meves passejades pel centre de Milà tot sol, escoltant música amb els auriculars i fruint de la gent que passava, del sol que queia en un matí fred. També va ser el primer cop que vaig anar sol al cinema!(Closer). Mentre era allí, una parella amiga (l'A. i la N.) d'un amic (M.) a qui feia poc que havia conegut van venir a Milà també, i vam quedar davant el Duomo per a que els guiés un poc per la ciutat. Va ser una tarda agradable, passejant per les Gallerie Vittorio Emmanuele, per la Via Verdi fins el Castello Sforzesco...I entrant a comerços on em prenien per Italià i quan no entenia alguna paraula els havia d' aclarir que no era d'allí.

Doncs bé, el proper cap de setmana, si tot va bé, aniré a Milà amb l'A. i en M. i una altra A i M, que sumades a la A inicial del meu nom dona per a combinacions divertides.

Ahir vaig trucar per telèfon al meu amic italià per a que ens miri el tema entrades, ja que online no hi ha manera.

Comença el compte enrere...


PS-Per cert, volar fora de temporada surt a compte: vol d'anada + dues habitacions d'hotel amb esmorzar inclòs + vol de tornada = 60 €uros per persona.

PS-Prometo fotos en tornar, si pot ser, incloent-ne d'anys anteriors.

12 comentaris:

Luthien ha dit...

Peccato che quei giorni, io naturalmente Vic, se non addirittura andare con lei a Milano, con voi farmi?????
XDDDDDDDDDDD

Baci

Xitus ha dit...

Sei italiana?

Luthien ha dit...

No pas, sóc catalana!!!!

Ma l'italiano è sempre piaciuto, e un amico mi ha mostrato, una grazia poco e mi ha fatto rispondere che in italiano.

Petonets

Xitus ha dit...

mmm
Anch'io sono catalano, ma debo dire che posso parlarlo meglio che scrivo.
bacini.

caterina ha dit...

Itàlia és realment preciosa, especialment a nivell monumental. És impressionant. Jo conec Florència, Roma, Pisa, Asis i Gènova de passada. Milà, al igual que Venècia, no la conec. Hi vaig ser per primer i últim cop al 94, un any després de visitar Barcelona.

Gaudeix del viatge i passa-t'ho d'allò més bé. Esperarem la teva crònica a la tornada ;)

ddriver ha dit...

l'inter??? la meva devocio amb l everton!!
Noi suomo Milano!!
Ei si veus un taxi el portaras cap aqui??? ;)
Bon viatge!!!

rits ha dit...

guau! doncs si que té hitòria aquesta ciutat per a tu!! quantes vivències!!!
desitjo que l'operació sigui tot un èxit!!!!

Nymnia ha dit...

Ostres! Si que porteu bé l'Italià per aquí!!! jaja!

Ei Xitus, ja explicaras què tal el viatge! Ja vaig veure els teus comentaris, però es que he estat encostipada i una mica enfeinada aquests dies!! Però si, ja veus que sovint sóc bastant nocturna!

Ei, doncs això, que ho passis molt bé per terres italianes! Un petonàs!

Joana ha dit...

Quina sort, jo crec que em quede esperant l'exprés de Pere Calders, je,je.
Espere que t'ho pases/pasis molt bé.
Ja ens ho contaràs i a gaudir/disfrutar que en són dos dies!

maria ha dit...

Quantes coses noves que s'aprenen aqui.Quants idiomes.
Que divertit!
Passa-t'ho molt bé.
Tira moltes fotos.
Viu molt de fútbol.
Recarrega't d'energia.
I viu, viu i viu^-^!

aigua_clara_ ha dit...

Qualsevol diria que t'agrada el futbol!! :P

Xitus ha dit...

Gràcies Caterina. Pisa també ho conec. Genoa de passada també...I tant que hi haurà crònica! :)

I tant ddriver, el taxi anirà directe a la teva web :) La meva primera samarreta de futbol itnernacional va ser la de l'inter amb Klinsmann, amb el número 9. No obstant no sóc devot de l'inter com tu. El Milan dels 89 i 90 em va impressionar. Van Basten forever!

Moltes gràcies "ritsie"! Sí, les coses amb història darrera són molt maques. Tenen fonament. Només espero menjar la pasta que cuina el meu amic. Increïble!

Nymnia :) Es fa el que es pot amb l'italià jeje...Parlat em surt automàtic quasibé però escrit ja em costa més. Avui he hagut d'enviar un fax a Itàlia i he tirat una mica de traductor automàtic corregint jo després. Jeje sí, ja ho vaig veure que eres nocturna :) ja dorms les 8 hores? Tranki pels comments. Però mira't el que et vaig deixar a "Un somriure sense paraules" del juny 2008, tinc uns arxius musicals que et poden interessar. Millora't de l'encostipat!

Joana, moltes gràcies. La veritat és que volar no em fa gaire gràcia. Preferiria anar-hi en tren exprés jeje però en fi. A la tornada t'ho explique/explico. :p

Maria:
m'ho passaré genial,
tiraré moltes fotos i gravarem vídeo com l'any passat a Tolosa,
Viuré el futbol i espero tornar com nou.
I la pena al riu!!

No m'agrada gens, aigua_clara. Els meus amics m'han hagut de forçar per a que hi vagi ;)

 
ir arriba