diumenge, 29 de novembre de 2009

Everton i Barça (Post conjunt)


Tinc el plaer de fer aquest post conjunt amb en ddriver, sobre les aficions al Barça i a l'Everton, dos equips que duem al cor, i que avui dia 29 s'enfronten als seus màxims rivals.

A les 14:30 els dos equips de la ciutat de Liverpool juguen a Goodison Park, i a les 19:00, el Barça també juga a casa contra l'etern rival, el Madrid.

La meva afició pel Barça vé de ben petit, entre la influència del meu tiet i del meu avi. El meu avi em va introduïr en el món de col·leccionar cromos de la lliga de futbol, quan tenia 7 anys, però ja abans el meu tiet era el referent més culé de la família. El primer cop que vaig anar al Camp Nou, va ser en un partit contra el Valladolid amb uns amiguets de classe i el seu pare. Vam perdre 2-4, el 1988, però l'experiència d'anar al camp va ser genial. Contra el Madrid, hi he anat un cop, 1-0 amb gol de Nadal de cap (era el retorn de Laudrup).

L'afició pels colors de l'Everton és més recent. El 2004 vaig anar a Liverpool a fer un viatge cultural, us podeu imaginar, Beatles i tot això. Érem allotjats en un pub on eren Evertonians, i vaig agafar simpatia per l'equip. Vaig assabentar-me que era més antic que el Liverpool, entre d'altres coses. El guia del Magical Mistery Tour, red, va dir en finalitzar el trajecte que recordéssim que a Liverpool hi ha dos bons equips de futbol: el liverpool fc i els seus reserves (ho va dir per a fotre el conductor, que era de l'Everton i que posava cara de pomes agres). Allò va contribuir a reafirmar la meva incipient passió per el color blau dels de Goodison. Després, el destí ha volgut que hi hagi hagut l'"spanish liverpool" cosa que encara m'ha fet més ràbia. Molta gent s'ha fet del Liverpool en un clar exemple de fixar-se en les aparences.

Avui, dia de partits importants. I no només per mi, també per en ddriver, i si no, comproveu-ho al seu propi blog!

5 comentaris:

ddriver ha dit...

jo el primer cop que vaig anar al camp Nou, el Barça va perdre 1-3 contra el Valencia, lamentable actuacio del porter Amador.Al endema estava a les taquilles fent-me soci i el primer partit com a soci 1-0 al UD Las Palmas, gol, com no, de Hansi Krankl.
el guia aquest tenia rao, a Liverpool hi han dos equips, l'Everton i el centenari sefton, els altres no saben d'on venen, d'on son ni res,10m i comencem el gran dia

Joana ha dit...

que acabaràs marejant-me, ara fas els posts a parells i ja saps que jo perdo els coments!!!
No m'agrada el futbol, però sí la vostra companyia.
I no he anat mai al Camp nou, però al Mestalla, les vibracions de la gent em fan sentir com si fora una forofa més.

maria ha dit...

Una bonica història aquesta de l'Everton.
A veure si podem guanyar^-^.Visca el Barça!

Nits ha dit...

Mira-te'ls ells. Està molt bé aquesta idea de fer post conjunts.
Jo, gràcies als dos estic coneixent aquests equips que no coneixia de res i de vegades si veig que juguen a la tele, penso, mira l'equip d'en Xitus :)

Una abraçada ben gran a tu i a en Ddriver.

Xitus ha dit...

Ei ddriver, Sefton? Ja investigaré. Jo coneixia el Tranmere Rovers, del qual tinc bufanda jeje.

Algun dia, Joana, a veure si puc anar a veure un partit a Mestalla. Ha de ser un bon ambient!

El meu altre equip és el Cagliari, Maria. Coses que passen, t'encarinyes amb equips a partir d'experiències personals...

Jejeje tenim un post conjunt pendent tu i jo, eh Nits?? I de fa temps.

 
ir arriba