divendres, 13 d’agost de 2010

Jo (el defensor de la pau)

Segons el diccionari de noms de persona de Josep Maria Albaigès, Aleix significa "defensor de la pau". Alhora, la llegenda del príncep Alexei de Rússia ens parla d'una trista història en que el príncep va barallar-se amb son pare, i amb voluntat de reconciliar-se va asseure's al portal de la casa d'aquest darrer. L'actitud del pare fou d'ignorància dia rere dia, sense pietat ni consideració en cap moment.
Alineo lletres una rere l'altra, de forma enèrgica i fantasiosa. Semblo haver recuperat la inspiració i tinc ganes de teixir noves històries envoltades de màgia. Ahir el cel plorava doblement: per una banda la descàrrega d'una tempesta; de l'altra les llàgrimes de Sant Llorenç. Jo ho feia pel coneixement d'una notícia.
No hauriem de procurar deixar enrere els mals moments, les recances, els odis...Invertir en nous valors, comprendre els antics...? Dotar de qualitat el nostre temps present. Escoltar-nos i obrar sense por. Evitar situacions com la del príncep Alexei i el seu pare. Defensar la pau i l'entesa entre les persones.


PS-Sempre he pensat que la definició del meu nom era prou encertada per mi, un piscis històricament tímid i desapercebut, que amb els anys conserva part de l'essència malgrat els girs inesperats de guió que t'espolsen una mica les manies de sobre. I sobre la llegenda del príncep, de moment no diré res...


9 comentaris:

caterina ha dit...

S'ha d'aprendre dels errors del passat, recordar-los i tenir-los present per mirar de construir un futur millor. I si mos equivocam de nou, cap problema, segurament ho farem fins al darrer dia de la nostra via, cometre error, així que tampoc cal capficar-s'hi massa. Tot bé? (Tenc posada la radio dels Beatles a la feina i acaba de sonar aquesta cançó).

Xitus ha dit...

Estic en una època Caterina en que els "errors" o "encerts" del passat no em capfiquen gaire, afortunadament. Intento centrar-me en construïr un bon present :) Oh, radio beatles, que bona que és! Tu bé?

maria ha dit...

Aquest diccionari deu ser fantàstic!m'has fet venir ganes de buscar la versió online però res s'ha de comprar^^. Buah!!!Aqui plora cada tarda el cel.Em sembla a mi que ja no li queden ni mocadors per eixugar-se les llàgrimes.(jejejej)
Així m'agrada que recuperis la inspiració!

rits ha dit...

doncs a defensar i construir aquesta pau! ànims i endavant!!! mai defallegis per moltes notícies tristes que et facin plorar. de vegades, també cal plorar per poder treballar per la pau.

miraré aquest llibre. una vegada em van dir que rita volia dir perla, xò a veure si li trobo un significat més xulo!

Xitus ha dit...

Te l'hauràs de comprar, Maria... :) No et confonguis quan busquis el teu nom :p

Et sembla poc, ser una perla que brilla per si sola? :)

Albert B. i R. ha dit...

Els que van voler veure estrelles per Sant Llorenç van qeudar ben amargats! Uns que conec van sortir de nit dimecres i es van endur una bona decepció!
El que dius de deixar enrere les coses dolentes del passat no és pas fàcil. Sempre se'ns queda, encara que de forma inconscient, alguan cosa. I en el fons, no és dolent, pk ens serveix per a experiències futures.

moonlight ha dit...

el meu significa estrella, crec... ;D

La xica que va fugir a Reykjavík ha dit...

Quan menys t'ho esperes els piscis deixem que isca tota la llum que portem dins...continua defensant la pau, Aleix i viu el present, a la llarga, allò viscut (bo o dolent), ens ajuda a caminar, encara que de vegades no ho parega.

B7s!

Xitus ha dit...

Albert, el que se'ns queda del passat ha de quedar integrat. Si queda roent, ens impedirà obrar àgilment,penso...De forma
integrada també ens servirà, oi?

És un significat molt bonic, moonlight:) Ara fes-la brillar. Entre el teu nom i el teu nick, vius al cel!!

Així que tu tb sofreixes aquest "mal" jajaja Als piscis ens aterren els canvis...Creu-me que em centro en el present :)

 
ir arriba