diumenge, 5 de desembre de 2010

Temps de teixir




Recordo sensacions passades i les miro encuriosit, la meva memòria és tan afilada que fins i tot recrea les sensacions pretèrites en alta definició, al detall. Els detalls formen part de la meva vida: els copso i els desprenc. I és quelcom que no puc evitar. Sense l'afany de minuciositat potser res no tindria sentit. Amb ell, no obstant, potser tot es recargola i en té massa. Què hi farem, els dobles, triples, o múltiples sentits del que pugui escriure a vegades ajuda a encriptar de forma excel·lent el que també sento o penso. Quan es tracta de desfer el nus, llavors s'entén que hagi costat tant. Diguem-ne que el fil està descordat, llest per a teixir de nou, i en tinc ganes.

Hi ha dies en que tens temps per a planificar, com si d'una classe magistral es tractés, tot el que vols fer, i el desenvolupament s'acosta força al que havies pensat (sempre amb el factor de l'atzar que ho matisa). N'hi ha d'altres en que el solista se'n va de la partitura establerta, del guió original, i desafia els límits de l'autocontrol, potencia els de la creativitat i genera un sentit especial per a aquell dia, amb una aura màgica i completament personal, subjectiva i només transferible parcialment pels límits naturals de l'empatia a les persones amb qui es desitgi. Quan assoleixo aquest estat, és quan teixeixo èpoques que després recordo amb un segell de llibertat. El temps efectiu de joc de la meva vida.

9 comentaris:

XeXu ha dit...

No es pot tenir tot controlat, i mira que jo ho intento, eh? Però quan surt alguna cosa inesperada, improvisada, sovint la gaudim molt més. El que he de fer és no negar-la perquè se'ns escapa del control, sinó deixar-la fer. Així que ja saps, tu ves teixint.

maria ha dit...

Planifica i programa't objectius.^-^
Els petits canvis són bons.
Com m'agrada veure't així...

rits ha dit...

sembla que estiguis escoltant la cançó de la beth!

Nits ha dit...

Hola Xitus,
Ostres quan de temps. Però m'ha alegrat llegir-te, especialment aquesta frase "el fil està descordat, llest per teixir de nou, i en tinc ganes". Això és l'important desfer alguns nusos del passat que estaven embolicats i no deixaven avançar. Porta feina desfer, oi? però que alliberadora és la sensació d'aconseguir-ho i seguir teixint i teixint la teva vida.
Salutacions amic!!!!

Xitus ha dit...

Jeje XeXu, tornem als comentaris que ens acosten...Jo també ho intento, redéu, però agraeixo les sorpreses. Ho descrius a la perfecció, no ho hem de negar ni intentar controlar, sinó deixar-nos portar, home, que només vivim un cop... Merci pel teu comment :)

Maria :) Ens tornem a comentar, eh? Ja veus, tenia el blog abandonat, com qui diu. T'he de comentar aviat...Una abraçada. Els objectius, per cert, que m'he plantejat després de la febrada que he agafat, són primar la meva salut per davant de la feina.

Rits, ara he estat investigant, vols dir una que es diu ""Temps de canvis"?

Nits... :D Com van els teus intents de desfer nusos? Espero que fructífers. Merci pel teu comentari, sembla que avui és un dia de retrobaments blogaires jeje. I em fa content. :)

Manescal ha dit...

M'alegra molt el que he llegit; desfer nusos, despullar-te per dintre, i refer aquell teixit que podrà ser recordat com un segell de llibertat, i un altre, i un altre...

No deixis mai el fil, i desfés tants nusos com calgui, recorda que rectificar és de savis.

LLuNa ha dit...

Estic d'acord amb en XeXu... jo també sóc de les que intenta tenir les coses controlades però no en sé, o no es pot. I és cert que quan ens n'anem de la partitura i improvisem gaudim d'una llibertat especial que d'altra forma no sentiríem.
Improvisa!!!!!!!

La Senyoreta Reykjavík ha dit...

Després de molt de temps, jo tb em sent preparada per a començar a teixir de nou...potser mai ho hagués dit així, però ja ho has dit tu :)

Xitus ha dit...

I tant, rectificar és de savis. Més que rectificar, admetre les decisions preses i per prendre... :)

Així doncs, lluna, ja podem començar a saltar-nos el guió :)

Mmm com ho he dit, jo, Senyoreta Reykjavík? Els meus significats mai estan clars del tot, però si ho has interpretat així, em sembla bé :) Construïr sempre és sa :)

 
ir arriba