dimarts, 4 de gener de 2011

Donar i rebre

Feia temps que no experimentava el sentiment de sorpresa positiva. Havia quasi oblidat el que és la il·lusió davant un paquet que arriba per correu quan no t'ho esperes, o millor dit, quan ja no t'ho esperes. Però aquest matí, he baixat del llit i hi havia un paquet ben gros al meu nom provinent de Sant Petersburg!!

L'origen de tot això se situa al setembre. Vaig allotjar una noia russa a casa meva a través d'una web on estic posat i on allotges i ets allotjat del tot altruïsticament. No és que ho faci molt sovint, al contrari, però quan em veig amb paciència, ganes i temps, llavors accepto alguna de les peticions que rebem els barcelonins en aquesta web.

Així doncs, vaig acceptar la petició de la V., una noia de Sant Petersburg que viatjava sola per primer cop i que visitava Barcelona per 15 dies. La seva intenció era tenir 3 dies per situar-se a la ciutat i trobar un alberg, i aquesta va ser la meva funció. La vaig allotjar per aquest període de temps, la vaig orientar en la ciutat i la vaig ajudar a buscar alberg. Fins i tot va donar temps de que vingués amb els meus amics a veure el Rubin Kazan - Barça a un bar (era futbolera).

Durant les nostres converses, va sortir el tema de la passió compartida entre mon pare i jo per la diversitat lingüística. Passió que ens porta a compartir una col·lecció ben curiosa: llibres infantils de primeres paraules en totes les llengües possibles del món. Així doncs, i per citar-ne alguns, en tenim en gaèlic irlandès, en gal·lès, en romanx, en alemany suís, etc. Sempre adquirits en algun viatge o en alguna experiència internacional.

Aquest matí, com he dit, tenia un paquet provinent de Sant Petersburg. A dins, un llibre de primeres paraules en rus, embolcallat amb una bufanda del Zenit de Sant Petersburg i una fotografia-postal.

Visca les relacions interculturals!!

12 comentaris:

myself ha dit...

Un molt bon regal! I una passió ben interessant. Trobo que sempre és una bona experiència poder conèixer gent d'altres països.

Xitus ha dit...

La veritat és que sóc curiós culturalment, myself. I minuciós també. La col·lecció creix!

Guspira ha dit...

Ei que bonic... Quina alegria quan reps una sorpresa així i com bé dius, quan no t'ho esperes encara és millor!
Aquesta passió per la diversitat lingüística és molt interessant. M'agrada!
Jo als països que vaig, si puc, sempre em compro un instrument musical típic d'allí. M'agrada tenir records especials o diferents...
Que tinguis molt bon dia, Xitus!
Per cert... aquesta visita compta-la també! :)

rits ha dit...

m'havia arribat a plantejar llogar habitacions, per reduir despeses, però no sabia que hi havia aquesta pàgina d'intercanvi. Em recorda lo de l'intercanvi de cases, que em sembla força interessant, però em fa una mica de cosa.

Vista la teva experiència i regals, ho recomanes, oi?

maria ha dit...

Quins regals més macos...hi ha molt bona gent per aqui fora^^.Donar i rebre,és que si ens parem a pensar totes les relacions humanes es basen en això.Tan senzill...

Xitus ha dit...

La compto, la compto, guspira, però sincerament, ahir em vaig perdre amb les classificacions jeje així que no hi posaré qualificatiu. Un instrument musical, no és gens mala idea!

Ho recomano, rits, tot i que això és molt personal. És normal que faci una mica de cosa, però quan encadenes només que experiències positives, comences a creure en l'ésser humà.

Ais, Maria. Donar i rebre per igual. O sempre n'hi ha un que dona més, i un altre a qui ja li està bé rebre?

Sauze ha dit...

que ilusión te habrá hecho recibir esa sorpresa...

me alegro , un besito.

Audrey ha dit...

Interessant i agoserada iniciativa, què bonic que s'hagi recordat de la teva passió (curiosa) i és que la vida a vegades ens sorprèn gratament...

Salutacions,

Nits ha dit...

Xitus trobo que fas coses super-interessants: tant pel tema de l'allotjament (que et deu permetre conèixer gent ben diversa) com el de la col.lecció.
M'alegra que et fes aquest detall, els regals sempre s'agraeixen, però si a sobre no te'ls esperes, doncs encara són millors.

Segur que era merescut.

Salutacions!!!!

Xitus ha dit...

Gracias Sauze, la verdad es que sí, una buena sorpresa. Me había dicho que lo enviaría pero ya lo empezaba a dudar...Hasta que llegó!

Exacte, Audrey, la vida ens sorprèn gratament a vegades, i ho hem de tenir en ment :)

Nits, el tema de l'allotjament ho faig ben poc, però de tant en quant està bé...I el de la col·lecció ja fa més temps. Mon pare i jo som uns curiosos lingüístics!

moonlight ha dit...

m'encanta aquesta passió!!!

Pell_de_lluna ha dit...

Una col·lecció curiosa, m'agrada :)

 
ir arriba