dijous, 10 de març de 2011

Abans que...




Abans que demà compleixi 30 anys, he volgut veure en aquesta setmana de vacances (sóc mestre) dues pel·lícules que justament es titulen així: Before sunrise, i Before sunset. Abans de la sortida del sol, i abans de la posta de sol.

Són dues pel·lícules que segurament ja haureu vist alguns de vosaltres. Són dels anys 90, almenys la primera, i la segona potser del principi de la primera dècada del 2000.

En la primera pel·lícula (Antes de que amanezca), Jessie (Ethan Hawke) i Céline (Julie Delpy) es troben en un tren i ell la convenç de passar la seva última nit a Europa passejant pels carrers de Viena i parlant.

En la segona pel·lícula (Antes de que anochezca), es retroben passat un període de temps, aquest cop a París.

No avanço més per si algú no les ha vistes, però són plenament reconamables. Se m'ha quedat un nus a la gola. Allò que les anava veient i pensava, bé, tampoc té tanta càrrega, però al final...

Vull agraïr-te Caterina que me les passéssis en el teu CD. Les he disfrutades en aquesta època de la meva vida, potser la més adequada. M'han remogut per dins i m'han fet plorar, o si més no intentar-ho. M'ha anat bé recordar que el romanticisme encara existeix...

Pel youtube es poden trobar les pel·lícules fragmentades en parts.

15 comentaris:

maria ha dit...

Fan bona pinta.Me les apunto.Demà?Moltes felicitats!!!I ja ho saps,viu i gaudeix el teu dia^^.

Xitus ha dit...

Maria, a tu aquestes pel·lis t'encantaran!!!Les felicitats te les accepto demà, que avui encara no és ;)

rits ha dit...

Moltes felicitats!!! què jovenet!!!

A mi em va agradar més la primera que la segona.

Xitus ha dit...

Moltes gràcies rits, però les felicitats te les accepto demà, que abans d'hora porten mala sort ;) però si que t'agraeixo això de "què jovenet! jejeje :) Te'n dec una. Un petó!!

Xitus ha dit...

A, i a mi la primera també em va agradar més que la segona, és el cos principal, però el final de la segona és de pèls de punta...

La Senyoreta Reykjavík ha dit...

Són dues de les meues pel.lis preferides!!

Un bes ben fort i per molts anys!!!

Xitus ha dit...

Tenen un què, oi que sí, Alba?
M'han deixat un regust de boca especial...
Una abraçada :)
I merci per les felicitacions, ara ja estem a dia 11, tot i que fins les 12:30 del migdia encara...jeje

Guspira ha dit...

Ostres! Fa molts anys vaig veure la primera i em va agradar moltíssim, però saps? la vaig agafar començada i mai he sabut com es deia la pel·lícula i ara quan he vist la imatge he pensat: "joder! és aquella pel·li!" M'has donat una alegria gran gran!!!
No sabia que hi havia la segona i tampoc em sona haver-la vist. Recordo que al final de la primera diuen que es retrobaran al cap d'un any al mateix lloc. I també recordo una cosa de la pel·li que em va fer pensar. Quan entren a una església i no sé si era ell que li comenta que era un lloc estrany perquè alli s'hi feien celebracions molt alegres i d'altres molt tristes. I és cert... No ho havia pensat mai.
Bé, que ara que sé com es diu vaig a baixar-me-les!!! shht no ho diguis a ningú! :)
I... per molts anys!!! Espero que passis molt bon dia!
Un petó ben gran!

mar ha dit...

doncs jo diria (si no em falla la memòria) que jo havia vist la segona...
ja veig, pel que dieu, que hauré de veure la primera...

I moltes felicitats en aquest dia tan especial!

Markys Flanagan ha dit...

Ohhh segur que a la segona un dels dos mor al final. L'hauré de veure per actualitzar el meu catàleg de necrològiques :P

moonlight ha dit...

em van encantar aquestes pelis!

moonlight ha dit...

i felicitats enrederides...

Xitus ha dit...

Ei Guspira :) Me n'alegro que t'hagi servit!! I merci per felicitar-me!!

Moltes gràcies mar!! per cert, la segona sense la primera no té sentit...

Jajaja Markus!! No, em sembla que no ;) O potser no ho veiem... ;)

Merci Moonlight!! No passa res dona :) Jo la veritat és que he plorat les dues vegades!!

Rubén ha dit...

Molt bones les dos.
La segona sembla que no tingui res especial, pero crec que es necesaria.
encara que sigui per adonar-nos que tot te una continuació.
Son de aquelles pel-licules que trancurren sense que passi res especial. Pero t'enganxen

Xitus ha dit...

Són les millors, Rubén. Discretes però especials...Una abraçada.

 
ir arriba