dissabte, 26 de març de 2011

Activitat gregària

Mon pare usa molt freqüentment l'expressió "activitat gregària" per a referir-se a moments en que treballem al costat d'algú altre, ja bé sigui interactuant-hi directament o no. Per exemple, estudiar en silenci al costat d'algú altre en una biblioteca entraria dins els límits del terme. Sovint quan em parla d'això es refereix a estones com la que tot just hem acabat de compartir. Ell al seu ordinador investigant sobre la seva tesi doctoral, i jo ajegut a la catifa com un nen amb la llibreta de notes avaluant els meus alumnes. De fons, música d'orquestra de Benny Goodman, ideal per a no pensar més enllà de la tasca a fer, per a agafar ritme i començar a emetre radiacions positives per a retroalimentar-se amb l'altre component de l'activitat gregària. M'agrada poder captar aquestes ones, invisibles a l'ull humà però perceptibles per l'esperit. M'agrada poder-ho fer ara que jo en tinc 30 i ell 57. M' agradava fer-ho quan jo en tenia 16 i ell 43, i jo enllestia els deures de llatí i ell avaluava els seus alumnes. Treballar en silenci al costat d'algú que ens aporti confiança i bones sensacions, cadascú fent les seves coses, és una de les activitats més gratificants i relaxants que pot haver-hi. Sensació de companyia. Hi ha algun concepte més bonic?



8 comentaris:

maria ha dit...

No n'havia sentit a parlar d'aquest concepte.Però sí,tenint algú al costat mentre treballes,no sé...,de vegades et fa venir més ganes de treballar.^-^

P.D:Que bé veure't així.jejeje.

moonlight ha dit...

m'agrada aquesta sensació!

Xitus ha dit...

Exacte, Maria. Ah, i no sobreestimis el meu estat...Estic normal. Però aquests moments sempre estan bé. Una abraçada.

Moonlight, me n'alegro de compartir el gust per aquesta sensació. Es tracta d'anar a la recerca de sensacions agradables... Un petó.

El peletero ha dit...

Els homes solters no tenim gaires ocasions per fer activitats gregàries fora de practicar la Quaresma mentre sentim algú cant gregorià o en Benny Goodman tocant el clarinet.

Salut.

Xitus ha dit...

Però pelleter, tu no ets solter, oi?

Markys Flanagan ha dit...

Quina capacitat tenen a vegades els pares de transmetre estats d'ànim tan oposats com serenor i crispació extrems jejeje

El peletero ha dit...

Que tingui novia no vol dir que sigui casat.

Audrey ha dit...

Totalment d'acord, són aquells silencis compartits, tan agradables!.

Abraçada!

 
ir arriba