dijous, 2 de juliol de 2015

Nits d'estiu - нитс д естиу

El concepte nit d'estiu em segueix fascinant d'alguna manera, i no és perquè les hagi aprofitades gaire al llarg de la meva vida, si entenem aprofitar segons els cànons que sobredimensionen el carpe diem i que parlen i pressuposen que has de sortir fins les tantes i tot allò. Em fascinen, i ja vaig deixar-ne constància en un post aquí al blog fa uns anys, per la seva atemporalitat, si més no segons la meva percepció. Si l'estiu podríem dir que no és la meva estació de l'any preferida (de fet no estaria en el top-3, ja ens entenem), almenys salvem-ne les nits. Nits on l'enyorança de temps (futurs presents i passats) viscuts i no viscuts surt a passejar i es deixa veure sense vergonyes. Nits a Calella, nits a Sant Jaume, nits a Barcelona. Nits també a llocs on mai he estat.

Una nit d'estiu és un bon espai on, per als que tenim certs problemes de rigidesa mental, reconciliar-se amb aquelles faccions més amables i saludables de la nostra personalitat. Per segon estiu consecutiu les nits d'estiu són amb aroma ciríl·lica (i l'incloc d'annex al títol en base fonètica). Aquest present certament no l'havia planificat mai en cap dels anteriors 32 estius (descomptant el d' enguany i el de l'any passat). Una nova prova de que és impossible controlar-ho tot. A veure si m'ho crec ja d'una refotuda vegada, doncs.


4 comentaris:

XeXu ha dit...

Els anuncis d'estrella damm han fet molt de mal! Però bé, qualsevol cosa per aconseguir ser més flexibles de ment, que no és gens fàcil.

rits ha dit...

He hagut de buscar això de ciríl·lica. I ben bé no he tret l'entrellat. Les nits d'estiu són el millor xq és el moment en el qual es pateix menys la calor... i això doncs no sé.... xò si, pels que no ens agrada l'estiu, els vespres en terrasses o en indrets on fins i tot et pots posar una jaqueteta són molt més plàcids.
Endavant! que l'estiu encara té moltes coses a portar!!!!

Xitus ha dit...

XeXu, no sé tu si ho ets poc o molt, però amb els anys m'he rigidificat sense voler i silenciosament, i no m'agrada gens. Faig esforços i exercicis per a estovar la meva ment i qui sap si de passada les meves pors. I sí, els anuncis de la Damm han fet mal, tot i que ara ja no ens creiem que vindrà el llop oi? :)

Riiiiiits :) En el post d'avui treuràs l'entrellat de perquè el ciríl·lic. Veig que tampoc t'agrada l'estiu. Per mi és massa vague i poc concret i potser amb els anys he sabut deixar d'apreciar-lo. Calor a part, és clar. Ahir va ser una bona primera nit d'estiu, per cert, així que potser sí que aporta més del que sembla. ;)

Xitus ha dit...

*he deixat de saber apreciar-lo

 
ir arriba