dijous, 16 de juliol de 2015

Sardanes a plaça

Si avui escric sobre la sardana és perquè tot passejant pel barri Gòtic amb la D. avui ens hem trobat que en ballaven a la plaça de la catedral. A ella li feia molta il·lusió poder-ne veure en directe però en les seves anteriors visites per una cosa o per una altra no havia pogut ser. La idea d' avui no era anar pel Gòtic però per combinació d'esdeveniments la tarda i el vespre han derivat cap aquí i ens hem deixat sorprendre. I ves per on, sardanes a plaça.

Els meus avis materns es van conèixer ballant sardanes. Suposo que per aquella època era una manera de lligar com ho han estat les discoteques o internet en l'actualitat. Potser pensar en aquest fet m'ha fet transportar avui cap a una espècie de nostàlgia de temps no viscuts quan he imaginat els avis ballant sardanes dècades enrere i tot el seu  procés de coneixença.

No sé ballar sardanes gaire bé, ho reconec. Hauria de refrescar la meva tècnica. Però estic realment content i orgullós de tothom qui manté aquesta tradició viva, siguin de l'edat que siguin. La D. avui tenia la pell de gallina, especialment quan la dansa es fa més espectacular en iniciar-se els passos saltats. I per la meva banda, m'he reconciliat amb un so que durant anys havia odiat quan els diumenges al matí s'engegava la ràdio de l'habitació dels pares automàticament i per "catràdio" a tot drap sonaven una rere l'altra sense pietat tot despertant-me.

5 comentaris:

pons007 ha dit...

Crec que això de les sardanes ho hauríem d’anar modernitzant per tal de fer-ho atractiu a les noves generacions. Que us semblaria si en comptes dels bolsos al mig de la rotllana hi poséssim un noi fent break dance?

XeXu ha dit...

Com a tradició catalana la respecto, però no és massa del meu gust. És un ball que trobo força avorrit, francament. Però és que no sóc objectiu, per mi no hi ha res com els castells.

maria ha dit...

Una bona tradició per ensenyar...^^

El peletero ha dit...

Perquè una dansa tan bonica i elegant als espanyols els hi sembla extraordinàriament ensopida? No ho he entès mai.

Xitus ha dit...

hahaha que bo pons.

per mi és sòbria i elegant, tot i que potser no seria la meva preferida tampoc.

I tant Maria. A la D. li agrada molt la cultura catalana, hi té molta curiositat.

Tu pelleter en saps ballar?

 
ir arriba